Geslaagd!!! Vikasa Style Yoga Teacher! - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Lia Bos - WaarBenJij.nu Geslaagd!!! Vikasa Style Yoga Teacher! - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Lia Bos - WaarBenJij.nu

Geslaagd!!! Vikasa Style Yoga Teacher!

Door: Lia Bos

Blijf op de hoogte en volg Lia

24 November 2013 | Thailand, Ko Samui

Hey lieve allemaal,

Eindelijk weer eens wat yoga doen...dat was mijn laatste zin van mijn vorige blog...Ik kan je vertellen dat ik alles meer dan dik heb ingehaald! 

Er stond op het programma voor de laatste 4 wkn, dagelijks 2 lessen of hardcore yoga. Nu was mijn leerdoel om meer 'flow' yoga te leren...nou ook dat is gelukt! 

Vikasa yoga bevind zich echt op een schitterende plek in Koh Samui.. (heb ik daar een neusje voor, Bahamas -Koh Samui) maarja waarom niet alles meteen goed aanpakken! 

Vikasa was mijn nieuwe thuis voor deze maand. Mijn lieve kleine bungalow was al snel mijn thuis. Mijn douche spulletjes uitgestalt en al mijn kleding lekker uit mijn rugzak gehaald wat ik er zo ingepropt had en een foto van Stijn en Sofie op mijn nachtkastje maakte het af! 
De geweldige yoga shala waar we alle yogalessen hebben gevolg, de lectures en de meditatie en pranayama (ademhalingsoefeningen) in de morgen. De shala kijkt uit over de zee en het zwembad, het uitzicht is eindeloos en geweldig. Het geluid van de golven is zo fris, echt beter dan zo een stomme cd met oceaan geluiden, ik wil het ruiken, voelen en zien!

Het eten was heerlijk, fris gevarieerd en het overweldigende verse fruit was zo jammie! De verse fruitsapjes en het uizicht vanuit het restaurant om nooit te vergeten en om te vervelen! 

Wel moest je er iets voor over hebben, want na een pittige yogales moest je wel nog even de 188 trappen op! 

Het was een heerlijke tijd! Ik heb veel geleerd en erg genoten. Ben zo blij dat ik deze keuze gemaakt heb. Het paste bij me en is wat ik wilde, niet een (te) strak schema ...er was dus genoeg tijd om lekker in de zon te liggen en te zwemmen. 

Op onze vrije zaterdagen ben ik met een paar meiden het eiland over gescooterd en hebben we heerlijk genoten van Starbucks en Mister Donut! Ook zeker van het oh zo mooie Koh Samui, het hele eiland zijn we overgetourd, tempels bezocht, onze blessings gehaald bij verschillende monniken en de menige massages gehad en natuurlijk, geshopt! 
We hebben watervallen beklommen, dubbel gelegen in een 'silent' massage salon, zonder benzine gestaan op de doorgaande weg met de scooter in de stomende regen, maar vooral genoten, gelachen en gerelaxed!

Als afsluiter hebben we een mooie ceremonie gehad en onze certificaten in ontvangst mogen nemen, bloemenkransen werden omgehangen en er stond een geweldig buffet met een lekker wijntje klaar! Als afsluiter zijn we met z'n alle naar een rooftopbar gegaan en hebben we heerlijk gedanst en gefeest! 

Het waren top 4 weken, leuke lieve mensen ontmoet. Ook veel steun gehad toen het nieuws van Oma kwam...Geweldige lessen gevolgd van Kosta George Michelle en de Swami vooral veel geleerd!

Tijd om verder te gaan...

Groeten vanuit het geweldige Koh Samui nu op naar Kuala Lumpur waar ik vanavond samen wat ga drinken met Papa en Mama! Hoe bizar is dat! 


Liefs Lia

  • 24 November 2013 - 06:56

    Kelly:

    Leuk Lia! En heb je serieus de trappen geteld? Vindt het wel iets voor jouw haha. Tot snel in the next paradise, Welcome to Baaaaaaaaali ;-) XX

  • 24 November 2013 - 11:22

    Donja:

    Heej Lia wat super gaaf!! Ik zie dat je zeker wel de goeie keuzes maar! !!! Wat geweldig! San en ik hebben t geregeld over jou! !! Ga zo door! Enjoy enjoy every moment! !!!! Veel liefs

  • 24 November 2013 - 11:54

    Gonny:

    Hoi Lia,

    Leuk verhaal en nogmaals proficiat. Geniet nou weer verder met pap en mam.

    Houdou xx

  • 24 November 2013 - 12:47

    Esther Janwarin Van De Helende Roos:

    Ik zeg : Proost en lekker nog even verder geniet Lia :d
    Liefs Esther

  • 24 November 2013 - 13:23

    Rieky:

    Hoi lia nogmaals proficiat stuur maar wat ademhalings oefeningen naar oma? Zal haar zeker goed doen,
    gr aan pap en mam.

  • 24 November 2013 - 17:21

    Wilma:

    Mooi verhaal ! Nu lekker genieten met pap en mam.

  • 24 November 2013 - 17:45

    Flip:

    Hey Lia, gefeliciteerd, ik heb genoten van je leuke verhaal.
    Geniet lekker verder!!
    Veeeeel plezier!!!!!!!!!
    Gr Flip

  • 24 November 2013 - 19:02

    Sabine:

    Gefeliciteerd en nog heel veel plezier!

  • 24 November 2013 - 19:28

    Gerrie Kirkels:

    lieve lia

    fijn dat het zo goed met je gaat en dat je je diploma yoga hebt gehaald .
    ik geniet van jouw verhalen over dit mooi avontuur fantaseer af en toe
    dat ik er ook ben zo een mooi land en lieve mensen.
    nu is je papa en mama er en kun je weer dubbel genieten met hun
    en dat zal heus wel lukken doe ze de hartelijke groetjes en geniet van de
    tijd met je ouders.
    ik volg je verder en doeij tot horens

    liefs gerrie

  • 29 November 2013 - 20:41

    Tonny En Antoon:

    Hoi, Lia
    Natuurlijk hadden we al van jouw ' bul ' gehoord. Dus proficiat van ons, geniet nog verder van jouw trip en wij lezen en blijven via nrss zeker op de hoogte.
    Groetjes aan ieder en toi toi.
    Gr.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lia

Hoi mensen, Deze site is voor mijn komende reisjes... dus veel leesplezier en zoals altijd het gastenboek is erg leuk...dus ga ervoor en laat een berichtje achter. En zou je nog eens mijn vorige reizen willen beleven...: Heel veel leesplezier, Dikke x Lia

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 29018

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 30 Maart 2014

Yoga trip 23 september 2013-30 maart 2014

01 September 2011 - 01 Februari 2012

Kroatië Bosnië Montenegro

03 Oktober 2008 - 08 November 2008

China Here we come!!!

15 Juli 2007 - 15 Augustus 2007

Laos (en een beetje Thailand natuurlijk...)

03 Januari 2002 - 20 November 2005

Geschiedenis: Wereldreis en more..

02 Juni 2016 - 30 November -0001

Portugal

Landen bezocht: