Het zit erop, 6,5 maand Azië! - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Lia Bos - WaarBenJij.nu Het zit erop, 6,5 maand Azië! - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Lia Bos - WaarBenJij.nu

Het zit erop, 6,5 maand Azië!

Door: Lia Bos

Blijf op de hoogte en volg Lia

01 April 2014 | Nederland, Helmond

Het zit erop, 6,5 maand Azië! 

De laatste 6 wkn op Koh Samui zijn omgevlogen! Ik kan niet anders zeggen dan dat ik verliefd ben geworden Samui. Het weer is heerlijk, de palmbomen blijven schitterend, de zee is mooi en blauw en het eiland ken ik zo ongeveer uit mijn duimpje. Het is net niet te klein en ook niet te groot. Kelly en ik hebben verschillende dagje tripjes gemaakt om het eiland nog wat beter te leren kennen of na een dag hard werken toch even de scooter op te springen om te beseffen waar we wonen. Ergens een leuk tentje ontdekken en een hapje eten is nooit verkeerd. We zijn erg veel op stap geweest en hebben flink de party animal uitgehangen nadat ik hersteld was van mijn dengue.... Het kon natuurlijk niet zo goed blijven gaan en op de dag dat we wisten dat we beter thuis hadden kunnen blijven (kater) gebeurde het onvermijdelijke, een scooter ongeluk! 

Het was niet onze schuld maar de Thai'en kunnen gewoon echt niet rijden en zo  lagen we voor dat we het wisten met z'n 2e languit op het wegdek geplakt. Beide geen helm op en Kelly lag voor me op de grond, ze bewoog niet en schrok me dood. Ik riep en ze zei, ik ben oké ik ben oké... Ikzelf stond op en had een smakkerd gemaakt met mijn hoofd op de grond en bloeide als een gek! Kelly die achterom keek schrok zich wild na het zien van mijn bebloede gezicht...al snel werden we afgevoerd met de ziekenauto wat meer op een dierenambulance leek....daar lagen we weer bij dokter 'Rossi'.....pffff uiteindelijk zijn we er goed vanaf gekomen, flinke schaafwonden, blauwe plekken en een heel stijf lichaam. Al heeft Kelly nog steeds erg veel last vanwege haar whiplash. Balen dus! 

Ik moest de dag na het ongeluk ook op visa trip naar Kuala Lumpur en dat was echt geen pretje, flink beschadigd voelde ik me. Na een dikke week voelde ik me pas hersteld! Achja ook wij konden nu 'trots' onze Samui tattoo laten zien ;-) 
Ook was ik nog de gelukkige die eindelijk helemaal hersteld was en nogmaals van achter werd aangereden en BAM daar lag ik weer! Neeeeee eerst schaafwonden aan de rechterkant....en nu aan de linkerkant, de tattoos zijn iets vermeerderd :-( Grrr wat baalde ik, en dat in mijn laatste 3 dagen!   

De dagen, weken en maanden vlogen en Suus kwam op bezoek. Ze heeft een overheerlijke vakantie gehad en heeft een geweldige trip gehad. Ik wist, als Suus naar huis ging had ik nog maar 4 dgn! Neeeeeeeeee en zo vloog mijn tijd voorbij met genieten, van werken is de laatste weken weinig gekomen en van les geven al helemaal niet, jammer! 

Mijn terugreis begon op donderdag 27 maart, naar Kuala Lumpur, samen met Kelly die op visa run moest en dus maakten we er nog even een afscheids tripje van. Savonds nog uiteten met een vriendin die we kennen van de yoga opleiding en nog een drankje gedronken in de hippe skybar, super! 
De volgende dag lekker relaxen en beetje rondhangen, ons laatste dagje samen na zo een 4 maanden! 

Vrijdag 28 maart 23.00u Nederlandse tijd ben ik in het vliegtuig gestapt en na een slopende reis: 4 vluchten, 5 landen ( Maleisië, Sri Lanka, India, Rusland, Duitsland) en zo een 40 uur zette ik zondag 14.00u weer voet in Europa! En na deze trip was ik nog niet eens thuis! Ik zag eruit of dat ik overreden was door een vrachtwagen en zo voelde ik me ook! 
Mijn tas was ergens achter gebleven dus het ontvangst werd allemaal iets anders dan gepland. Ipv door de scheurdeur te rennen en Stijn en Sofie met zweethandjes vast te pakken werd iets anders...( wachten, kantoortje in en uit etc ) 

Aangekomen in Helmond was daar ook nog een kleine verrassing en stonden daar familie en vriendinnen, super leuk! En dus hebben we lekker in de tuin nog wat gegeten en gedronken, super leuk! 

6,5 maand reizen zitten er op, Azië was geweldig, ik ben een mega ervaring rijker, heb super mooie en lieve mensen ontmoet, ben een diploma rijker en mijn fotocamera is volgeschoten en de beelden in mijn hoofd moeten alles nog verwerken, het was super en had het niet willen missen! 

Lieve mensen die mijn blog lezen, dank je wel! Hopelijk tot snel!!!

(Al ga ik weer bijna skieen en naar New York.... Sorry ;-) )

XXX Lia

  • 02 April 2014 - 07:14

    Mirella:

    hey lieve Li,

    Heerlijk dat je weer thuis bent, je zal alles wel missen en ook Nederland is weer wennen voor je.
    Niet te snel gaan wennen, want je bent zo weer weg ;)
    Heel veel plezier nog met alles en ik spreek je snel

    Dikke kus!

  • 03 April 2014 - 20:07

    Flip:

    welkom...we moeten snel ff bijlullen, maar wanneer.. misschien ergens een social (zelf organiseren met een paar "bekenden" ;-)
    We mailen!
    Gr Flip

  • 26 September 2014 - 09:11

    Chantalle Sliwa:

    Hey Lia,
    Hoe gaat het nu met je? Helemaal weer gewend aan Nederland? Ben je al aan de slag gegaan met je Yoga-plannen?
    Ben benieuwd! Snel weer eens bijkletsen/mailen.
    Groetjes,
    Chantalle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lia

Hoi mensen, Deze site is voor mijn komende reisjes... dus veel leesplezier en zoals altijd het gastenboek is erg leuk...dus ga ervoor en laat een berichtje achter. En zou je nog eens mijn vorige reizen willen beleven...: Heel veel leesplezier, Dikke x Lia

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 4073
Totaal aantal bezoekers 28954

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 30 Maart 2014

Yoga trip 23 september 2013-30 maart 2014

01 September 2011 - 01 Februari 2012

Kroatië Bosnië Montenegro

03 Oktober 2008 - 08 November 2008

China Here we come!!!

15 Juli 2007 - 15 Augustus 2007

Laos (en een beetje Thailand natuurlijk...)

03 Januari 2002 - 20 November 2005

Geschiedenis: Wereldreis en more..

02 Juni 2016 - 30 November -0001

Portugal

Landen bezocht: