Bali, Darwin, Koh Samui en het ziekenhuis... - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Lia Bos - WaarBenJij.nu Bali, Darwin, Koh Samui en het ziekenhuis... - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Lia Bos - WaarBenJij.nu

Bali, Darwin, Koh Samui en het ziekenhuis...

Door: Lia Bos

Blijf op de hoogte en volg Lia

21 Februari 2014 | Thailand, Ko Samui

Inmiddels ben ik alweer 5 maanden van huis en de tijd vliegt nog steeds! 
Kerst lijkt alweer zover weg! Ik ben vanuit Bali naar Darwin (Australie) gevlogen om kerst te vieren bij Tim & Tegan. Ik kwam aan op kerstavond en met het verblijf in T&T's luxe appartement met mijn eigen kamer en een kerstboom terwijl de mussen van het dak vielen was het kerstgevoel er stukje bij beetje... Er lagen genoeg cadeautjes onder de boom en Tim en Tegan hebben me mega goed verwend! En ik schaamde me dood want ik had niet voor cadeautjes gezorgd...

En zoals meestal met kerst hebben ook wij lekker gegeten. Pavlova taart gemaakt, hapjes uit de over...in ieder geval genoeg voor een heel weeshuis! Niet te vergeten dat het super leuk was om bij hun te zijn. Timmetje die toch stiekem alweer heel wat jaartjes daar woont.

In mijn 2 weekse verblijf in Darwin hebben we veel leuke dingen gedaan. Wildlife park, Litchfield NP waar we lekker in de rockpools gezwommen hebben. Krokodillen spotten savonds. En ook ben ik nog een rondje gaan hardlopen maar na de verhalen dat ik uit moest kijken voor slangen en krokodillen heb ik het maar gelaten bij 1 keer....kan je je toch niet voorstellen dat je gewoon een krokodil tegen komt! Wat is het toch ook een bizar land! Ook zwemmen in de zee is geen optie..crocs!

Ook ben ik met T&T meegeweest naar hun verslaving, Crossfit en ook nog een sessie meegedaan...werk aan de winkel..pfff das zweten daar zeg! Ook nog een bustrip gedaan naar Kakadu NP, Australie grootste national Park. Een mooie dag, een bus vol bejaarden en ik zei de gek! Maar ach ik heb de ouwtjes goed vermaakt en heb een mooie dag gehad!

Bij vrienden hebben we oud&nieuw gevierd wat zonder vuurwerk en klotsende oksels toch ook echt zo anders is dan in Nederland. Na 2 wkn of veelste veel eten, zwemmen, relaxen en leuke dingen doen was het tijd om verder te gaan....en mijn besluit was langzaam gevallen om terug te gaan naar Thailand voor de resterende 3 maanden om te wonen op Koh Samui.

En dus vliegtuig in en hoppa. In Samui zo snel mogelijk een scooter gehuurd en rond gereden om accomodatie te vinden. Na een slopende dag echt een geweldig appartement gevonden waar ik 3 maanden kan wonen. Wat wil ik nog meer...lekker wat spulletjes kopen en er mijn stekkie van maken. Ik zeg, Lia ge hed ut wir goed voor mekaar!

De dagen vliegen, de maanden verstrijken en mijn tijd hier in Thailand is top! Ik ben druk bezig met mijn plannen waar te maken voor de zomer en er is genoeg te doen. Inmiddels waren in mijn appartementen complex mijn vriendin Kelly en Enricka komen wonen. Gezellig! Ik kom de dag goed door, yoga, werken en genieten! Ik zeg prima vertouven hier.

Op z'n tijd een paar dgn naar Kuala Lumpur om even een nieuwe stempel in mijn paspoort te halen is geen straf. Natuurlijk ga je dat bijna zien als een.....oh pfff moet ik daar nu echt helemaal heen....maar nee ik heb mezelf toegesproken dat ik niet mag klagen om lekker een paar daagjes op een citytrip te moeten naar Kuala Lumpur...en zo is het! Wat is het toch geweldig!!! En zo besef ik steeds meer en meer dat het ongelofelijk is wat ik doe en dat ik echt elke dag geniet van mijn leven!

Geria zou bijna komen en had er heel veel zin in! Ik had genoeg plannen om haar Samui te laten zien en te ontdekken....maar ik werd ziek! Erg ziek...mijn god wat had ik een griep...uiteindelijk toch maar naar het ziekenhuis gegaan omdat de koorst echt hoog was. En al snel was de dokter er over eens...ik moest 1 nachtje blijven. Mijn hartslag was te hoog en was uitgedroogd...dat was een aardige klap in mijn gezicht en voor ik het wist lag ik aan een infuus en werd en bloed afgenomen...ook die uitslag was razendsnel en BAM...Lia you've got dengue fever and have to stay for minimum 5days in hospital! Wow! Shit dit is echt niet goed...wat houdt dat allemaal in en kan ik dood gaan...??? Ja was het antwoord en dus zat er niks anders op dan me over te geven en super positief te zijn! Ik ben zo blij dat Kelly en Melissa er voor me waren. Ze zorgde voor me en waren bijna elke minuut in het ziekenhuis. Kelly is echt mijn grote held, als ik haar niet had gehad was ik mijn tijd in het ziekenhuis niet zo goed doorgekomen!
Ook Geria zou aankomen...nouja die heeft meteen haar eerste nacht in het ziekenhuis geslapen bij mij! Welkom in Thailand. We hebben wel moeten lachen toen ik als een zoutzak onder de douche stond en gewassen werd door mijn eigen vriendin die even lekker op vakantie ging! Arme Geria...

Uiteindelijk is het allemaal goed verlopen en mocht ik na 5 nachtjes naar huis. Ben ik nog steeds erg moe en lijkt ik wel een oud wijf met mijn middagslaapjes maarja slaap doet wonderen.

Nu is het dan ook extra genieten geblazen want al over 6wkn vlieg ik terug naar Nederland! Maar met nog een citytrip Kuala Lumpur en Suus die me komt opzoeken genoeg leuke dingen voor de boeg! Ook het lesgeven ga ik weer oppakken dus ik zeg: life is good on Samui!

Dikke kus Lia

  • 21 Februari 2014 - 11:15

    Frits:

    Mooi verhaal weer, heb alleen bij het puntje klotsende oksels even mijn boterham opzij gelegd :-). Veel plezier de komende weken x

  • 21 Februari 2014 - 15:31

    Gonny:

    Hoi Lia

    Ja ja weer een mooi verhaal. Super !!
    Gelukkig ben je weer beter, zodat je de laatste weken ook nog mag genieten.
    have fun !!!
    XXX Gonny

  • 21 Februari 2014 - 19:43

    Flip:

    Hey Lia
    Dat was weer een avontuur erbij .. maar je bent er weer bovenop!!
    Geniet nog maar de rest van de tijd.
    gr

  • 23 Februari 2014 - 11:45

    Beek En Donk Bru.:



    Lia Lia Lia toch,
    We waren al op de hoogte van jouw ' ervaring ' maar goed van jou te lezen.
    Pas goed op jezelf en geniet nog een paar weekjes.
    Tot gauw.
    Tonny

  • 27 Februari 2014 - 16:09

    Pap En Mam:

    Mooi verhaal weer, gelukkig weer helemaal hersteld en nog een paar mooie weken in het vooruitzicht. Groeten aan Suus!

  • 13 Maart 2014 - 12:59

    Suzan:

    Hoi Lia,
    Fijn om te horen dat het zo goed met je gaat.
    Als je weer wil lesgeven weet je ons te vinden.
    Veel groetjes,
    Suzan

  • 26 Maart 2014 - 22:50

    Tonny:


    Hoi Lia, goeie reis en tot gauw.
    Groetjes uit B en D.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lia

Hoi mensen, Deze site is voor mijn komende reisjes... dus veel leesplezier en zoals altijd het gastenboek is erg leuk...dus ga ervoor en laat een berichtje achter. En zou je nog eens mijn vorige reizen willen beleven...: Heel veel leesplezier, Dikke x Lia

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 616
Totaal aantal bezoekers 28953

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 30 Maart 2014

Yoga trip 23 september 2013-30 maart 2014

01 September 2011 - 01 Februari 2012

Kroatië Bosnië Montenegro

03 Oktober 2008 - 08 November 2008

China Here we come!!!

15 Juli 2007 - 15 Augustus 2007

Laos (en een beetje Thailand natuurlijk...)

03 Januari 2002 - 20 November 2005

Geschiedenis: Wereldreis en more..

02 Juni 2016 - 30 November -0001

Portugal

Landen bezocht: