Maleisië & Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Lia Bos - WaarBenJij.nu Maleisië & Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Lia Bos - WaarBenJij.nu

Maleisië & Bali

Door: Lia Bos

Blijf op de hoogte en volg Lia

23 December 2013 | Indonesië, Ubud

En zo sta je met je tas in het  hotel waar ik 5 weken eerder was geweest. Alleen draait nu de receptioniste het number van  kamer 105, Hello Mem, you're daughter is here...en zo staan we ineens met z'n 3tjes omhelst in een hotel ergens in hartje Kuala Lumpur. Erg leuk!!

Na wat bijgekletst te hebben op de kamer tijd om de stad nog in te gaan en een biertje te drinken. Al was het laat, the city does never sleeps dus genoeg te doen.

De eerste dagen van onze trip zijn we vooral de hoogte in geweest en KL ( Kuala Lumpur) verkent. We zijn de wereldberoemde Petronas torens in geweest en met een hoogte van 288meter was dit erg gaaf! Wat een gebouwen zeg... Ruudje stond met trillende beentjes bij de raampjes ;-)

We hebben gegeten in de KL tv Tower op een hoogte van 188meter, een draaiend restaurant met een geweldig uitzicht over de stad, we waren er voordat het donker was dus een mooi vergezicht gehad en een prachtige fonkelende stad gezien in het donker. Het eten was heerlijk en de rekening was net zo hoog als het gebouw....slik...(ideaal zo een creditcard)

Kuala Lumpur is een mooie stad met veel groen, verschrikkelijk veel shopping malls en heel veel mensen!!! We hebben gelopen, de metro gebruikt, de trein, de bus alle manier van openbaar vervoer. We hebben gegeten in dure restaurants van straat kraampjes uit de hand wat gesnackt.  Maar vooral veel indrukken op gedaan. Soms was het even happen naar adem om bij te komen in de hectische stad, wat een ommezwaai met Nederland.
Ook dat het met Oma nog niet goed ging was een zware kluif en ons Mam heeft een zware beslissing moeten maken of ze überhaupt wel zouden komen. Al met al waren het dus erg zware dagen maar naar mate we meer gewend werden konden we er des te meer van genieten.

Diana, een vriendin van mijn yoga opleiding woont in Kuala Lumpur en heeft ons een dagje mee op sleep touw genomen en was geweldig, ze bracht ons met haar autootje door het drukke verkeer van de stad en zijn op plekken geweest waar je niet zo snel zou komen. De locale restaurantjes waren een hoogte punt en ook Batu Cave een hindoe tempel in een grot gevolgd door The Genting Highlands (een gokparadijs op een berg) waren geweldig om te zien, het was een super dag!

Na veel wikken en wegen hebben we onze weg meer naar het noorden gemaakt en zijn we naar Georgetown verhuist. Met een busrit van 5u in een luxe bus was dit goed te doen. Bij aankomst in de stomende regen hebben we Papa bij de spullen 'gedumpt' in de Starbucks en zijn ons Mam en ik in de stromende regen door de donkere straten van Georgetown getrokken om een slaapplek te vinden...tja het leven van een backpacker gaat nog steeds niet over rozen, ook niet met ouders! Na vele nee's en zeik na te zijn geregend toch iets gevonden waar we helemaal blij van werden.

De dagen in Georgetown, (een oude stad die op de lijst van Unesco staat) goed doorgekomen. Veel gewandeld, de stad verkend, naar de high peak van het eiland geweest, de 2de grootste liggende Boeddha ter wereld gezien en heerlijk gegeten. Mama had de smaak goed te pakken en wilde niet meer in 'westerse restaurants 'eten, een saté-tje op de hoek uit de hand was ook prima. En zo aten we voortaan van de straat, heerlijk!

De boog kan niet altijd gespannen staan en zo besloten we om de trip af te sluiten met een paar dagen op de Langkawi Islands (vlakbij Thailand)
Voordat we daar waren moest er eerst een boottocht van 4u overwonnen worden, met een bootje waar ook ik geen hoge pet van op had, het bootje was klein en lag zo laag in het water dat je gezicht gelijk was met het water....freaky.. Duidelijk alweer een overwinning voor ons Mam...
We werden dan ook beloond met super mooie stranden een sjiek hotel met een super de luxe zwembad waar we gretig gebruikt van hebben gemaakt, want niet te vergeten was de temperatuur nog steeds dik boven de 30graden en de luchtvochtigheid hoog...zweet uit je bilnaad dus!

Elke avond eten op het strand, lekker zwemmen in de zee en zwembad en lekker relaxen, heerlijk! Ondanks deze ontspannen dagen zijn we naar de hoogste berg geweest van het eiland waar je een geweldig uitzicht zou hebben. De kabelbaan staat in de top 5 meest steile ter wereld, let's do it! Nou dat ding ging echt steil!!! We hadden deze trip al heel wat kabelbanen, sleep treintjes enzo gehad maar dit was weer een hoogtepunt...ik had knikkende knieën toen ik naar beneden keek.  Het uitzicht boven was ook echt een hoogtepunt, het was ineens zo mistig dat het zicht beperkt was tot 2meter, met koude wind stond ik te kou kleumen...wat was dat jammer zeg, al was het de rit in de kabelbaan alleen al waard!
De dag vervolgd met een wandeling naar een waterval en apen gespot in de bomen. Ook zijn we tussen de rijstvelden gelopen. Geweldig dus!
Langkawi was een mooie afsluiting van onze reis, zwemmen, zonnen, regen, ijsjes met koffie bij de Mac, tax free shoppen en dingen zien en relaxen een mooie combi!

Natuurlijk nog de hele rit terug richting Kuala Lumpur moeten maken, 4u op de boot en een dag daarna 6u in de bus... Tja dat is reizen! Het was het waard. We hebben een hele mooie reis samen mogen beleven. En gelukkig was Oma inmiddels van de IC af wat ons ook een beetje meer rust gaf.
We hebben gelachen gehuild, ons Pap heeft gevochten met Apen en ons Mam heeft heel veel overwonnen. We waren blij om elkaar weer te zien, maar zoals altijd komt er ook weer een afscheid. En hebben we een super afscheid maaltijd gegeten op Jalan Alor, de bekende foodstreet van KL. Daar hadden we besteld voor een heel weeshuis maar de Stingray en de Chickenfish en de Nasi Goreng voor ons pap niet te vergeten waren super lekker!

Time to move on, het was een mooie trip en terwijl ons Pap en Mam in het vliegtuig zaten naar Nederland vloog ik naar Bali!

Bij aankomst zag ik staan " Miss Lia Bos" hup met spullen en al op de scooter en na een uur! Werd ik afgezet bij mij hotel...waar een heel welkom was. Kelly van mij yoga opleidingen en haar vriendinnen waren daar. Hoezo ben je alleen op reis...

2 weken heb ik op Bali helemaal 'niks' gedaan. Meer dan 30uur yoga, 3 boeken uit gelezen, gegeten, gewinkeld en genikst. Het was heerlijk. Ongelofelijk maar waar...de 2 weken zijn alweer om. Getreurd ben ik niet 1 ding weet ik zeker, Bali see you soon!

Mijn trip gaat maar door....en ik vlieg zo meteen door naar Darwin, Australië waar ik kerst en oud&nieuw ga vieren met Tim&Tegan! Tssss ti's toch ongelofelijk wat een leven, ik hou ervan en ben zo blij dat ik dit kan en mag doen, ik geniet elke seconde!!!

Hele fijne kerstdagen!!!

Liefs Lia

• 23 December 2013 - 06:03

Linda:

Li, wat een ontzettend gaaf reisverslag weer!!
    Hahaha toch maar naar Australië!!
    Geniet er nog maar van... Voor je het Weet ben je weer terug en mag je weer
    Met ons mee!!! Xje

• 23 December 2013 - 07:33

Frits :

Heb je verslag weer met veel plezier gelezen, kan niet wachten op de foto's en verhalen, zie je volgend jaar :-) x

• 23 December 2013 - 08:20

Ilonka:

mooi verslag ,hele fijne feestdagen en nog veel plezier groetjes van ons xx

• 23 December 2013 - 09:55

Pap En Mam:

Prachtig verhaal Lia, ervaringen om nooit meer te vergeten. Het was voor ons een superreis !! Veel plezier alvast in Darwin. (waarom ben ik hier en niet daar ?? pap)

• 23 December 2013 - 17:15

Flip:

Goh wat ben ik jaloers!!
    Dit pakken ze je nooit meer af moet je maar denken.
    Down under lekker verder genieten en fijne feestdagen...en kijk uit met vuurwerk!! ;-)
    Gr Flip

• 23 December 2013 - 17:45

Vera:

Wat weer n leuk reisverslag!!
    En zo te zien hebben je ouders t heel leuk gehad.
    Geniet ervan in Australie, wat gaaf om daar kerst en nnieuwjaar te vieren !!!
    Fijne Feestdagen!!!

xxx Martin en Vera

• 23 December 2013 - 22:55

Geria:

Kan niet wachten totdat ik van dit soort avonturen kan proeven, nog 7 weken, see you soon!

• 26 December 2013 - 11:17

Miertje & Ronnieboy:

hey lieverd,

echt te gek om te lezen hoe het met je ouders ging op reis,
    mensen zullen jaloers zijn! wij ook!
    geniet in Australië met je vrienden, en jij bent de eerste die nieuwjaar mag vieren!

Heel veel liefs van de andere reizigsters, die jou helaas niet op kunnen zoeken, maaaaaaaar komt goed, dat weet ik zeker!

• 31 December 2013 - 10:03

Suus:

Wat een mooi verhaal weer Li!! Oh dat keine kleine bootje lijkt mij een heel avontuur!! Tja maar hoort er idd allemaal bij....lekker nog een paar daagjes vertoeven in Darwin. Jij kunt het jaar zeker goed afsluiten en beginnen daar!! Dikke knuffel uit Helmond

• 01 Januari 2014 - 13:02

Loes Scheijven:

Damnnnn Lia wat een heerlijk verhaaltje en wat ben ik jaloers op jouw reis'je'! Ben heel benieuwd naar al je verhalen, ervaringen en foto's. Vast weer veel goede tips voor mij en Christian ;)
    Geniet er nog lekker van!!!

• 03 Januari 2014 - 21:47

Gerrie:

hoi lia
    net je verslag gelezen heel boeiend allemaal en zo leuk dat je pap en mam er waren wat zullen ze genoten hebben zeg!!!.en wel weer fijn dat het met oma weer beter gaat.
    en nu veel plezier in australie!!!
    wacht weer op het volgende verslag!!!

heel veel groetjes van henry en gerrie uut wieert!!!

• 07 Januari 2014 - 14:59

Chantalle Sliwa:

Hey Lia,
    Wat een avontuur moet dit zijn! Dit doe jij toch maar mooi eventjes. Ik zal mijn kids thuis hierover vertellen. Misschien raken ze wel geinspireerd?
    Vast wel!
    Heel veel liefs, geniet er lekker van en lieve groetjes,
    Chantalle