Palmbomen strand zee detox en alcohol! - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Lia Bos - WaarBenJij.nu Palmbomen strand zee detox en alcohol! - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Lia Bos - WaarBenJij.nu

Palmbomen strand zee detox en alcohol!

Door: Lia Bos

Blijf op de hoogte en volg Lia

27 Oktober 2013 | Thailand, Ko Samui

Vanuit het mooie noorden vertrokken naar het zuiden. Wat een trip! Beginnende met een Taxi bus waar we 150 haarspeltbochten moesten overleven en een chauffeur als Schumacher dus je snapt...mijn ingewanden hadden een goede massage gehad!
Gevolgd door een andere -taxi
- het vliegtuig daarna -metro -nachttrein -bus -boot - taxi!!!..maar uiteindelijk was ik na 36u en 8u vertraging op the place to be!

Zon zee strand en detox! Yep...ik ben 7dgn gaan detoxen. Niks eten en veel gezonde shakes drinken waarbij ik op die dagen een strak schema had : massage, zwemmen, sauna, hangmatmomentjes...je leest druk druk! Het was heerlijk en ik WAS helemaal gereinigd voor mijn yoga opleiding.

Ben daarna nog een paar dagen op dit geweldige eiland gebleven, Koh Phangan. Vervelend dat het was...ik heb leuke mensen ontmoet en tja daar hoorde lekkere biertjes en hapjes bij....zoooo jammer dit haha! Ik had me nog wel zo voorgenomen om healthy te blijven FAILED! Haha... Kijkje bij the fullmoon party en een middagje achterop de scooter het eiland verkennen. Het was geweldig!

Uiteindelijk een eilandje opgeschoven naar Koh Samui. Waar ik mijn couchsurf netwerk weer eens ben gaan gebruiken (bij mensen op de bankslapen) en ik viel weer met mijn neus is de boter!!! Bob was mijn host, een geweldige kerel uit Zwitserland die nu tijdelijk op Samui woont. Hij was zo lief om me op te pikken vanaf de pier. Nou hup met spullen en al de scooter op. Hij scheurde over het eiland heen...en aangezien mijn rugzak mega zwaar is werd ik bijna gelanceerd bij het optrekken...whaaa ik vloog door het gewicht van mijn rugzak zo achterover...ik kom Bob nog net innig omhelzen om een hilarsch youtube filmpje te voorkomen...ik heb me kapot gelachen! Bob en zijn vrienden zijn echt geweldig. Voelde me binnen 2 minuten thuis in het leuke appartement met een geweldig uitzicht. We zijn het eiland over gescooterd. En jaja mijn eerste km zijn een feit! Nooit gedacht dat ik ooit op een scooter zou rijden. S'avonds naar de avondmarkt waar Gingy een russisch meisje optreed als firepreformer. Ze gaf even een showtje weg en hopla binnen harken dat geld...gave manier om tte reizen. Ik heb inmiddels besloten dat dit niet helemaal weggelegd is voor mij na de vuurbal die ik bijna in mijn haren had hangen! Gingy surft ook de couch bij Bob dus tis gezellig daar! De nodige cocktails zijn dan ook genuttigd en de kater is ook langsgeweest...

Ik moest even 2 nachtjes naar Kuala Lumpur (KL) om mijn visa te verlengen wat bij aankomt op het vliegveld dus verlopen bleek te zijn. Gevolg, ondervraging en geld betalen...toch krijg je het altijd weer warm in zo een situatie! Geld opent deuren dus hopla het vliegtuig in en op naar KL. Daar ff geld pinnen...en tja dan kom je erachter dat je met je slaperinge kop je pas in de automaat in Thailand hebt laten zitten...is eigenlijk de eerste keer dat me zoiets overkomt dus ach ben nog steeds trots op mezelf! Na €42 lichter te zijn omdat die muts in Nederland een gezellig gesprek met me ging voeren. Goh leuk mevrouw bent u op vakantie? Voor studie? Waar ergens? Mens!!! Flikker op...blokker mijn kaart nu maar of betaal jij die telefoonrekenig! Mafkees!!! Oeps..ja ik was inderdaad geirriteerd! Achja lang leven de creditcard en komt het even heel goed uit dat mijn ouders komen over een maand.

KL is geweldig!!! Maar aangezien het niet mijn 2 dagen waren heb ik rare dingen meegemaakt. Ben zo erg verdwaald in een shopping mall dat ik er bijna van in paniek raakte...kon ik de weg niet oversteken omdat ik geen idee had hoe! Zat ik zeker een half uur op 'the green bus' te wachten die toch echt paars was en even snel naar de wc ergens bleek uit de hand te lopen. De wc doorspoelen was gelijk aan een soort bided die je kont schoon wast...dus tja ik zag eruit nadat ik doorgespoelt had...!!!

Gelukkig kom ik later terug in KL en krijg ik een herkansing om dan de Petronas te bezichtigen en lekker te eten in de geweldige stalletjes vergezeld door die Pappie en Mammie!

Nu weer terug naar Samui om morgen met mijn opleiding te beginnen en ik eindelijk weer eens yoga ga doen!!!

xxxxxx Lia

  • 27 Oktober 2013 - 12:53

    Die Papa En Die Mama:

    Tja, geweldig weer dit verhaal........ Succes met de cursus en niet te veel in het zwembad. Mooie kamer en leuke foto,s van Stijn en Sofie xx

  • 27 Oktober 2013 - 18:12

    Ilonka:

    leuk verslag veel succes met je opleiding groetjes x

  • 27 Oktober 2013 - 20:06

    Gonny:

    Lia je zit er weer goed in. Have fun !!gr

  • 27 Oktober 2013 - 20:35

    Mirella:

    haha heerlijk weer om je verhaal te lezen!
    heeeeeeeeeel veel succes en plezier met je cursus!

    Hele dikke kus xxxxxxxxxx

  • 27 Oktober 2013 - 23:55

    Liesanne:

    Je beleeft weer genoeg zo te lezen :)
    Klinkt goed :)

    Dikke knuffel vanuit Kampen

  • 28 Oktober 2013 - 09:20

    Vera:

    Ha Lia

    Tranen gelachen met je verhalen.
    Zo te lezen maak je weer de gekste dingen mee.
    En nu eindelijk lekker yogaaaaaa doen , veel succes met je cursus!
    Wat was jouw proefles toch heerlijk!!!!
    Martin vond jouw klein kaartje heeeel leuk.

    heel veel xxxxxxx Martin en Vera



  • 28 Oktober 2013 - 17:50

    Sandra:

    Hihi super mooi verhaal ook echt!
    Geniet ervan hoor, hier is het toch rotweer!

    dikke kus San

  • 30 Oktober 2013 - 10:22

    Harrie En Carla:

    Geniet ervan meid!!!xxx

  • 31 Oktober 2013 - 21:40

    Flip:

    lekker blijven genieten!!
    keileuk verhaal, pas op jezelf maar dat lukt wel...;-)

  • 02 November 2013 - 17:15

    Suzanne:

    Leuk verhaal weer li!! Je schrijft echt zoals je praat. De eerste week van de cursus zit er alweer op nu. Nogmaals heel veel succes en leerplezier. Gelukkig praten we veel over de app dus heb hier niet zoveel nieuws meer te vertellen! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lia

Hoi mensen, Deze site is voor mijn komende reisjes... dus veel leesplezier en zoals altijd het gastenboek is erg leuk...dus ga ervoor en laat een berichtje achter. En zou je nog eens mijn vorige reizen willen beleven...: Heel veel leesplezier, Dikke x Lia

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 678
Totaal aantal bezoekers 28957

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 30 Maart 2014

Yoga trip 23 september 2013-30 maart 2014

01 September 2011 - 01 Februari 2012

Kroatië Bosnië Montenegro

03 Oktober 2008 - 08 November 2008

China Here we come!!!

15 Juli 2007 - 15 Augustus 2007

Laos (en een beetje Thailand natuurlijk...)

03 Januari 2002 - 20 November 2005

Geschiedenis: Wereldreis en more..

02 Juni 2016 - 30 November -0001

Portugal

Landen bezocht: